Bent u senior en heeft u hulp nodig bij het reageren op advertenties, dan kunt u contact opnemen met Wonen Plus Welzijn Servicepunt Vreedenhoff, telefoonnummer 0223 – 53 58 26.
Bent u huurder van Woningstichting Anna Paulowna en laat u een woning achter na verhuizing?
Dan heeft u recht op 365 extra punten als u reageert op een woning die door Woningstichting Anna Paulowna wordt aangeboden. Als u bij uw persoonlijke gegevens heeft aangegeven dat u momenteel huurder bent bij Woningstichting Anna Paulowna, dan worden de punten automatisch bij uw huidige punten opgeteld.
Wat gebeurt er nadat ik heb gereageerd op een woning van Woningstichting Anna Paulowna?
Zodra de inschrijfdatum is verstreken, worden de eerste drie tot vijf mensen op de lijst via Woonmatch uitgenodigd voor een groepsbezichtiging. U kunt de woning gaan bekijken.
Wat gebeurt er na de groepsbezichtiging?
Welke gegevens moet ik meenemen naar het verhuurgesprek?
Tweehurenbeleid voor senioren
Voor de categorieën één- en twee persoonshuishoudens en gezinnen blijven er ondanks de regel van het passend toewijzen voldoende keuzemogelijkheden (onder de aftoppingsgrenzen) over om in aanmerking te komen voor woonruimte. Bij de seniorenwoningen is dit echter niet het geval. Om die reden maakt Woningstichting Anna Paulowna bij deze categorie woningzoekenden gebruik van het zogenaamde ‘tweehurenbeleid’. Dit houdt in dat de huur van een seniorenwoning voor huurtoeslaggerechtigde senioren wordt verlaagd naar de laagste aftoppingsgrens. Dit beleid passen we ook toe bij de verhuur van levensloopbestendige woningen in Breezand.
Let op: Bij acceptatie van de woning wordt u uitgeschreven
Als u een woning heeft geaccepteerd, dus definitief toegewezen heeft gekregen, wordt u na ondertekenen van het huurcontract uitgeschreven als woningzoekende in Woonmatch Kop van Noord-Holland. Het is van belang dat u zich hierna opnieuw inschrijft.